وبلاگ

راهنمای نصب جک پارکینگ فک مدل 400f

آخرین مقالات

فهرست مطالب

جک پارکینگ فک مدل 400f باید به صورت اصولی و استاندارد نصب شود. راهنمای کلی نصب این سیستم را مرور می کنیم.

معرفی در بازکن اتوماتیک مدل 400f

سیستم در بازکن خودکار فک 400f برای درب های دو لنگه لولایی طراحی و تولید شده است. این سیستم ، به گونه ای است که دارای یک پمپ برقی و یک پیستون هیدورلیکی پیشرفته ای می باشد که موجب انتقال نیروی حرکتی به لنگه درب ها می شود.

این سیستم از قفل هیدرولیکی برخوردار است که به قفل برقی نیازمند نمی باشد. چنانچه سیستمی از قفل هیدرولیکی برخوردار نباشد باید قفل های برقی برای آن نصب شود تا لنگه درب ها حتماً به صورت مکانیکی قفل باشند.

این نکته مهم را در ارتباط با این سیستم بدانید که آنها را تنها برای درب های دولنگه استفاده نمایید و به هیچ عنوان از آنها برای کاربردهای دیگر استفاده نکنید.

این سیستم بسیار کاربردی است و امروزه در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به چگونگی نصب سیستم اشاره می کنیم. برای نصب ، سرویس و تعمیر درب اتوماتیک و متعلقات آن ، با کارشناسان حرفه ای و متخصص ایپاکو تماس حاصل کنید.

جک پارکینگ فک مدل 400f

تست اولیه ی سیستم در بازکن خودکار

قبل از نصب جک پارکینگ فک مدل 400f ، باید از عملکرد درست سیستم در بازکن خودکار مطمئن شوید. بدین منظور باید موارد مختلفی را بررسی نمایید.

ماکزیمم طول لنگه های درب بایستی بر اساس استانداردهای تعیین شده باشد.

لنگه درب باید از یک ساختار استوار و قدرتمند برخوردار باشد.

لنگه های درب پارکینگ بایستی روان و فاقد هر نوع اصطکاک نامتعارفی در حین حرکت گردشی باشد.

توجه کنید که لولاها بایستی در یک حالت استاندارد باشند.

بهتر است تمامی اقدامات زیرساختی و پیاده سازی پایه ها ، پیش از نصب سیستم در باز کن خودکار صورت بگیرد تا اختلالی در فرآیند نصب سیستم بوجود نیاید.

بیشتر بخوانید: راهنمای نصب جک پارکینگ BFT

جک پارکینگ فک مدل 400f

دستورالعمل نصب در رابطه با اندازه ها و ابعاد برش ستون

اگر پیاده سازی ابعاد مشخص شده در جداول A یا B ، میسر نباشد جهت مشخص نمودن ابعاد گوناگون باید نکات زیر را لحاظ کنید.

جهت باز نمودن لنگه دروازه با زاویه بالاتر از قائم ( بیش از 90 درجه ) : a + b < c

کاهش ابعاد a  و b سبب افزایش سرعت می شود. لذا پیشنهاد می شود از قواعد گفته شده ( دستورالعمل های نصب جک پارکینگ فک مدل 400f ) تبعیت کنید.

تفاوت اندازه a  و b بایستی در بازه ی 40 میلی متر یا پایین تر باشد. تفاوت بیشتر از این ، سبب ثابت نبودن سرعت در خلال حرکت باز و بسته شدن دروازه می شود.

مینیمم اندازه Z بایستی روی 50 میلی متر باشد و کمتر از آن نباشد.

اگر اندازه ستون کمکی با موقعیت لولاها ( اندازه d ) ، شرایط تعیین اندازه a روی اندازه مدنظر ما را ایجاد نکند ، یک فرورفتگی بایستی در ستون کمکی بوجود بیاید.

جک پارکینگ فک مدل 400f

ستون های کمکی آهنی صفحه انتهایی باز را با استفاده از جوشکاری بر روی ستون کمکی متصل نمایید.

ستون های کمکی بنایی باید به یکی از این دو روش وصل شوند: 1- نخست باید یک پلیت تو دیواری ایده آل تعبیه کنید و ته جک را بر روی آن توسط جوشکاری نصب کنید. 2 – نصب پلیت تجهیزات پشت درب را به کمک پیچ و رولپلاک یا جوش به ستون کمکی انجام دهید. پس از آن ته بازو را بر اساس دستورالعمل بر روی پلیت نصب نمایید.

جک پارکینگ فک مدل 400f

دقت کنید که به منظور نصب صحیح جک پارکینگ فک مدل 400f ، باید تمامی موارد گفته شده را به دقت انجام دهید.

بازو را به کمک پیچ به ته جک متصل نمایید. همچنین موقعیت بازو را به گونه ای تغییر دهید که پیچ های بای پس به طرف فوقانی قرار بگیرند و در نهایت پیچ های آزاد کننده به سمت زمین قرار بگیرند. تنظیم این مورد بسیار مهم است و به هیچ عنوان از انجام آن غفلت نکنید.

بازوها را آزاد نموده و شافت را کاملاً خارج  کنید. پس از آن بایستی نزدیک به 5 میلی متر به طرف داخل بازو را دوباره قفل نمایید. تجهیزات سر جک باید به میله وصل شوند.

لنگه درب را کاملاً بسته و زمانی که بازو به کمک تراز در شرایط افقی قرار گرفتند ، باید سر جک را روی لنگه درب بیابید.

قطعات جلویی درب باید به صورت موقتی بر روی لنگه دروازه ها با استفاده از جوشکاری تعبیه شوند.

چنانچه درب به گونه ای است که امکان جوشکاری و فیکس کردن سر جک ها را فراهم نمی کند ، بر روی درب بایستی پروفیلی قرار دهید تا بتوانید سر بازوها را به آن با استفاده از جوش وصل کنید.

در ادامه پرداختن به موضوع چگونگی نصب برد جک پارکینگ فک مدل 400f باید به خلاص کردن بازوها اقدام نمایید و به صورت دستی تست کنید که درب باز شود. در موقعیت استپ های مکانیکی بایستی بازه ی حرکتی بایستد و تست کنید که حرکت ها روان و بدون مشکل باشند.

بیشتر بخوانید: تعمیر کرکره برقی

نحوه نصب و جوشکاری سر جک ( بازو )

ابتدا بهتر است پین های سر جک را با استفاده از اسپری های گریسکاری مخصوص ، گریس کاری نمایید.

در صورتی که جوشکاری غیرممکن است ، باید آرایش پلیت های جلو و عقب را طوری انجام دهید که بتوان آنها را با پیچ های مربوطه محکم نمود.

فراموش نکنید که در حین جوشکاری سر بازو از تراز بهره برده تا از قرارگیری درست وضعیت آنها اطمینان حاصل نمایید. به منظور ممانعت از آسیب دیدن شافت بازو ، بایستی بازو را از سر جدا کنید. اگر امکان جدا کردن آنها وجود ندارد ، باید یک روکش پلاستیکی روی شافت باز تعبیه نمایید.

یک نکته مهم در رابطه با نصب جک پارکینگ فک مدل 400f این است که در این مرحله پس از پایان یافتن فرآیند نصب ، از روغن کاری کردن شافت بازو و یا نقاط انتهایی بازو پرهیز نمایید.

سر جک بایستی بر روی لنگه درب با جوش وصل شود. بدین منظور باید بازو را از سر بازو جدا نموده تا در حین جوشکاری ، صدمه نبیند.

نحوه نصب روکش

حال نوبت به مرحله ی نصب روکش می رسد. روکش محافظ را باید بر اساس شکل زیر به بازو متصل نمایید. دو لاستیک لرزه گیر باید به فلنج جلو داخل شوند. روکش را در موقعیت خود گذاشته و آن را کاملاً سفت کرده به گونه ای که بر روی روپوش پشتی قرار بگیرد. به کمک یک پیچ خودرو به سفت نمودن روکش بپردازید. اینک باید روپوش جلویی را بر روی قسمت موردنظر خود گذاشته و توسط ضامن ها آن را سفت نمایید.

بستن قطعات خلاص کن در نصب جک پارکینگ فک مدل 400f

پس از اینکه کلید را درون خلاص کن بازو وارد نمودید ، باید آن را به طرف بالا کشیده و شیر مربوط به آن را به کمک پیچ به فلکه بسته و آن را محکم کنید. این یکی از ساده ترین مراحل کار است و اصلاً دشوار نیست. به همین راحتی می توانید قطعات خلاص کن را ببندید.

اتصال کابل ته بازو

در این مرحله باید اتصال کابل ته بازو را به درستی انجام دهید. محافظ کمانی کابل الکتریکی را در مکان مخصوص خود تعبیه نمایید. بازو را دوباره قفل نموده و اتصالات الکتریکی را بر اساس قوانین و ضابطه های گفته شده انجام دهید. دقت کنید که اتصالات را به درستی وصل نموده تا اختلالی در عملکرد درب ایجاد نشود.

هواگیری بازو پس از نصب و پیش از راه اندازی

حال باید نصب جک پارکینگ فک مدل 400f را بر اساس موارد زیر به اتمام برسانید.

نخست ، پیچ هواگیری را باز نمایید.

خلاص کن و استفاده دستی از دستگاه :

اگر درب به دلیل قطعی برق یا نقص سیستم در بازکن اتومات ، نیازمند حرکت دستی باشد باید از آچار خلاص کن به صورت زیر استفاده نمایید.

کلید را داخل کرده و آچار خلاص کن را تقریباً دو دور کامل در جهت پادساعتگرد حرکت دهید. سپس لنگه درب را به صورت دستی باز نموده و پس از آن ببندید.

بیشتر بخوانید:‌ تعمیر درب شیشه ای

تست نهایی سیستم در بازکن خودکار پس از نصب جک پارکینگ فک مدل 400f :

حتماً می دانید که پس از به پایان رساندن مراحل نصب هر سیستمی ، باید به تست عملکرد آن بپردازید. این مسئله در مورد سیستم در بازکن خودکار هم صدق می کند. بعد از به پایان رسیدن فرآیند نصب ، برچسب نماد خطر را در مجاورت جک بچسبانید. البته نصب برچسب را در نقطه ای انجام دهید که قابل رؤیت باشد.

تمامی لوازم جانبی های سیستم و خود سیستم را بررسی نموده تا مشکلی نداشته باشند. حتماً باید کاتالوگ راهنمای استفاده از سیستم را به مشتریان ارائه دهید. اگر نقاطی در محدوده خطر هستند ، باید آنها را تعیین نمایید.

جهت پیشگیری از ایجاد پالس های غیرعمدی سیستم در زمان فعال بودن بازو در حین فرآیند بازرسی ، تعمیر ، نگهداری و … باید برق سیستم را پیش از قفل نمودن دوباره بازو خاموش نمایید.

جهت قفل نمودن دوباره بازو ، کلید مربوطه را تا حد امکان در جهت ساعتگرد حرکت دهید.

موارد مهم را در حین نصب جک پارکینگ فک مدل 400f درنظر داشته باشید :

در بازه ی زمانی مشخص از صحت تنظیمات لوازم ایمنی ( بای پس ) و عملکرد درست سیستم آزاد کننده به منظور اجرای عملیات دستی ، مطمئن شوید. چک کردن این موارد بسیار مهم است.

در سرویس های دوره ای که بایستی حداقل شش ماهی یکبار انجام شود ، باید موارد گفته شده را چک کنید. همچنین کارایی تک تک قطعات مانند لولاهای درب را بررسی نمایید.

چک کردن میزان روغن داخل مخزن در بازه ی زمانی مشخص ، ضروری است.

برای چک کردن سطح روغن به صورت زیر عمل کنید.

در گام نخست باید برق سیستم را قطع نموده و بازو را از سر و ته جک باز نمایید.

بازو را در حالت عمودی بگذارید به گونه ای که فلنج عقب به سمت بالا باشد.

اینک باید درپوش حفره پر کردن روغن را به طور کامل باز نمایید.

با استفاده از یک پیچ گوشتی مناسب ، باید سطح روغن را بررسی نمایید. بدین منظور بایستی پیچ گوشتی را به آرامی وارد مخزن نموده تا جایی که به هیچ عنوان با موتور دستگاه تماس پیدا نکند.

پس از خارج کردن پیچ گوشتی و مشاهده آن ، سطح روغن را بررسی می کنید.

مرور برخی از نکات ایمنی درباره نصب جک پارکینگ فک مدل 400f

در نصب این سیستم به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • از نصب این سیستم در محیط های قابل انفجار پرهیز نمایید. زیرا گازها یا بخارات مشتعل پذیر بسیار مخاطره آمیز بوده و ممکن است مشکلات مختلفی را بوجود بیاورند.
  • حتماً نصب این سیستم را به نصابان حرفه ای همانند تکنسین های ایپاکو واگذار نمایید. زیرا نصب نادرست که موجب آسیب زدن به این سیستم شود ، به شما خسارت وارد می کند. شرکت سازنده این سیستم هیچگونه مسئولیتی در برابر خرابی سیستم در اثر نصب نادرست ، بر عهده نمی گیرد.
  • نصب سیستم باید بر اساس قوانین و قواعد استانداردهای EN 12453 و EN 12445 صورت بگیرد. نصابان حرفه ای بر این اصول و ضوابط مسلط هستند و کار نصب آن را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.
  • دقت کنید که پیش از نصب جک پارکینگ فک مدل 400f باید برق سیستم را قطع نمایید.
  • منبع تغذیه برق اصلی سیستم فوق بایستی مجهز به فیوز مینیاتوری تمام پل با حد فاصل باز شدن سه میلی متر یا بالاتر باشد. لذا پیشنهاد می شود که یک کلید مینیاتوری حرارتی تمام پل به کار گرفته شود.
  • این مورد بسیار مهم است که مطمئن شوید که سیستم دارای یک کلید دیفرانسیل با آستانه قطع 03A می باشد.
  • سیستم ارت باید به شکل صحیحی تولید شده باشد و اجزای فلزی لوازم اتصال به آن متصل باشد.
  • تجهیزات ایمنی باید از بوجود آمدن سانحه ناگوار در حین برخورد ، کشیده شدن اشخاص یا اجسام بر روی زمین و … پیشگیری کند.
  • این سیستم باید دارای دست کم یک چراغ سیگنال و یک علامت خطر باشد.
  • خواهشاً از دستکاری سیستم در بازکن و اجزای آن خودداری نمایید. زیرا می تواند منجر به آسیب زدن به سیستم شود.
  • ریموت کنترل یا سایر تجهیزات تولیدکننده پالس را دور از دسترس خردسالان و کودکان بگذارید. زیرا ممکن است به صورت اتفاقی موجب فعال شدن سیستم در بازکن خودکار شوند.
  • در صورت خرابی سیستم ، از تعمیرات خودسرانه آن خودداری نمایید و تعمیرات آن را به تکنسین های حرفه ای و متخصص بسپارید.
  • تردد از بین لنگه های دروازه ، فقط زمانی توصیه می شود که دروازه به طور کامل باز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Facebook X Instagram YouTube Pinterest
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من