وبلاگ

تعمیر درب شیشه ای با کمترین هزینه

آخرین مقالات

تعمیر درب شیشه ای

ثبت درخواست آنلاین

فهرست مطالب

آیا می‌دانید تعمیر درب شیشه‌ای باید توسط افراد متخصص و توانمند انجام شود؟ امروزه برای زیبایی یک فضا و البته دید بهتر نسبت به فضای داخلی از درب‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند. معمولاً ظاهر مدرن این درب‌ها و مقاومت بالای آنها باعث شده تا از شیشه‌های مختلفی نیز برای این کار استفاده شود.

حال درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای امروزه در مراکز صنعتی، اداری، تجاری و غیره مورد توجه قرار گرفته‌اند. این درب‌ها نیز در مدل‌های لولایی، تلسکوپی یا کشویی تولید شده‌اند. گاهی ممکن است مشکلاتی در این درب‌ها به وجود بیاید که باعث خرابی آنها یا عدم عملکرد صحیح درب اتوماتیک شود. از این رو برای تعمیر درب شیشه‌ای باید اقدامات لازمه صورت بگیرد.

سفارش تعمیر درب شیشه ای

قبل از اینکه در رابطه با تعمیر درب شیشه‌ای و تعمیر درب اتوماتیک صحبت شود بد نیست در رابطه با این درب‌های زیبا اطلاعاتی کسب کنید. درب های شیشه‌ای اتوماتیک امروزه کاربرد بسیار فراوانی دارند. چه بسا اینکه این درب‌ها را می‌توان در تمامی ساختمان‌ها و مکان‌های پر رفت و آمد استفاده کرد. جلوگیری از تجمع زیاد افراد و ترافیک یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این درب‌ها به شمار می‌رود.

برای عملکرد عالی و طول عمر درب‌های شیشه اتوماتیک باید به نکات نگهداری از آنها توجه داشت. چرا که شرایط مختلف می‌تواند باعث آسیب رسیدن به قسمت‌های مختلف درب شیشه‌ای شود. اولاً شما کاربران عزیز باید هنگام خرید به نوع مدل درب، نوع موتور، سطح کیفیت، برند، ابعاد و دیگر مشخصات درب توجه داشته باشید.

اگر با رعایت تمامی نکات مهم درب‌های شیشه‌ای را تهیه کنید و در نگهداری از آنها نکاتی را مورد توجه قرار دهید، کمتر در معرض آسیب دیدگی قرار می‌گیرند. برای تعمیر این درب‌ها نیز باید حتماً نکات بسیار زیادی مورد توجه قرار بگیرد. چه بسا اینکه این خرابی ممکن است مربوط به قسمت‌های مختلف درب باشد.

حال برای هر قسمت از درب‌های اتوماتیک یا تعمیر آنها از تجهیزات مناسبی نیز باید استفاده کرد. تعمیر این درب‌ها نیز تنها توسط افراد متخصص و کاربلد انجام می‌شود. شرکت‌های بسیار متعددی در زمینه ارائه خدمات، تعمیر و حتی تعویض درب‌های شیشه‌ای فعالیت دارد. شما کاربران عزیز می‌توانید همین حالا با کارشناسان مجموعه ایپاکو جهت تعمیر این درب‌های زیبا و مقاوم تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: کرکره مغازه

تعمیر درب شیشه ای

تعمیر درب شیشه ای

علت باز نکردن ریموت درب پارکینگ

از مشکلات متداول در درب‌های شیشه‌ای باز نکردن ریموت درب است. حال باز نکردن ریموت می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. قبل از اینکه به تعمیر درب شیشه‌ای بیندیشید بد نیست بدانید که ریموت‌ها دارای انواع مختلفی هستند. به تناسب نوع درب پارکینگ و مشخصات دیگر قسمت‌های آن باید یک ریموت مناسبی نیز انتخاب کرد. چرا که یک ریموت باید با جک درب پارکینگ ست باشد و از راه دور بتواند درب را به راحتی کنترل کند.

اگر ریموت دستگاه خراب است و کار نمی‌کند، باید حتماً افراد متخصص به عیب یابی آن بپردازند. تعمیر درب شیشه‌ای یا ریموت درب شیشه‌ای کار ساده‌ای نیست که هر کسی بتواند به راحتی آن را برطرف کند. حال باز نکردن ریموت و خرابی آن می‌تواند چند دلیل مهم داشته باشد.

اتمام شارژ باتری یا ضعیف بودن آن یکی از دلایل مهمی است که ریموت درب پارکینگ کار نمی‌کند. در صورتی که ریموت کار نکرد شما باید ابتدا باتری آن را چک نمایید.‌ در صورتی که مشکل از باتری بود با تعویض باتری و انتخاب یک باتری مناسب مشکل را برطرف می‌سازید.

وارد شدن ضربه فیزیکی به ریموت نیز از دیگر دلایل خرابی آن به شمار می‌رود. چرا که ضربه‌های شدید باعث شکستگی قطعات داخلی ریموت و از کار افتادگی آن می‌شود.

نفوذ آب به داخل ریموت نیز جزو دیگر دلایلی است که باعث خرابی آن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: کرکره برقی پارکینگ

تراز نبودن درب اتوماتیک شیشه‌ای

یکی از مشکلات رایج در درب‌ اتوماتیک شیشه‌ای تراز نبودن آنها است. اگر به نصب درب‌های شیشه‌ای توسط تکنسین توانمند توصیه می‌شود دلیل بر نصب صحیح و اصولی آنها خواهد بود. هنگام نصب درب شیشه‌ای اتوماتیک اگر فاصله درب با زمین رعایت نشود یا خیلی کم باشد هنگام باز و بسته شدن اصطکاک به وجود می‌آید. حال این گیر کردن درب اتوماتیک هنگام باز و بسته شدن فشار زیادی را به موتور وارد می‌کند.

علت باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از مشکلات مهمی که در درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای وجود دارد، باز و بسته شدن خودکار آنها است. در بسیاری از مواقع می‌بینید که درب شیشه‌ای هر مکانی خود به خود باز یا بسته می‌شود. قبل از اینکه به تعمیر درب شیشه‌ای فکر کنید، بد نیست به بررسی مشکل به وجود آمده بپردازید. شما باید محدوده عملکرد سنسور را بررسی کنید.

چرا که اگر شی متحرکی در این محدوده وجود داشته باشد درب اتوماتیک به صورت خود کار باز و بسته می‌شود. در نتیجه حدود ۱۵ ثانیه دکمه خاموش و در نتیجه روشن کردن آن را به حالت ریست کردن درب اتوماتیک شیشه‌ای فشار دهید. معمولا خارج شدن رادار سنسور از تنظیم یا حتی کثیفی رادار می‌تواند دلیل باز و بسته شدن خودکار درب اتوماتیک باشد. آسیب دیدگی فیزیکی سنسور، تابش نور شدید به سنسور و خارج شدن استاپ از تنظیم، مهم‌ترین دلیل خرابی درب اتوماتیک شیشه‌ای هستند.

تعمیر درب شیشه ای

تعمیر درب شیشه ای

عیب یابی درب اتوماتیک شیشه‌ای

قبل از تعمیر درب شیشه‌ای بهتر است به عیب یابی آن بپردازید. ابتدا باید بدانید که خرابی به وجود آمده مربوط به کدام یک از قطعات مختلف درب شیشه‌ای است.

در گام نخست باید ببینید که سوئیچ قدرت درب شیشه‌ای اتوماتیک روشن است. در نتیجه از تنظیمات اتوماتیک سوئیچ مطمئن شوید.

از سالم بودن باتری درب اتوماتیک مطمئن باشید.

سنسور درب اتوماتیک باید روشن باشد و مطمئن شوید مشکل به وجود آمده مربوط به سنسور نیست.

از سالم بودن ریموت درب اتوماتیک شیشه‌ای اطمینان حاصل کنید.

مطمئن باشید که خرابی درب شیشه‌ای مربوط به تراز بودن آن نیست.

بیشتر بدانید:  تعمیر کرکره برقی

عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از مهمترین نکات درباره تعمیر درب برقی شیشه ای ، عیب یابی درست آن است. اگر ایراد درب به درستی تشخیص داده شود ، کار تعمیر آن به آسانی صورت می گیرد. با تعمیر یا تعویض قطعه معیوب ، عملکرد درب مانند روز نخست می شود.

ممکن است تعمیرکاران ناشی و آماتور نتوانند ایراد درب را به خوبی تشخیص دهند و به دستکاری یا تعویض قطعات سالم اقدام نمایند. در چنین شرایطی ، نه تنها مشکل درب رفع نمی شود بلکه با تعویض یا دستکاری قطعه سالم ، هزینه بیهوده بر شما وارد می شود.

برای عیب یابی درست قطعات باید به نشانه های خرابی درب توجه کنیم. مثلاً در صورت ایجاد صدای ناهنجار باید قطعاتی مانند جک ، موتور و … را بررسی کنیم. اگر درب باز و بسته نمی شود ، ریموت و سنسورها و … را چک می کنیم.

بنابراین در راستای تعمیرات درب اتوماتیک شیشه‌ای ، به شناسایی قطعه معیوب با توجه به نشانه های خرابی درب اقدام می کنیم.

بیشتر بخوانید: حفاظ پنجره

مشکلات شایع درب های اتوماتیک شیشه ای

شایع ترین مشکلاتی که برای این نوع درب ها بوجود می آیند ، موارد زیر می باشند.

  • تراز نبودن درب اتوماتیک شیشه ای
  • شل شدن تسمه های درب
  • خرابی و آسیب دیدگی موتور
  • برهم خوردن تنظیمات درب
  • خود به خود باز شدن درب اتوماتیک شیشه ای
  • خرابی ریموت درب اتوماتیک شیشه ای
  • عمل نکردن سنسورها
  • و …

با مشاهده علائم خرابی درب اتوماتیک باید برای تعمیرات درب اتوماتیک شیشه‌ای اقدام نمایید. علائم خرابی شامل صدا دادن درب اتوماتیک ، باز و بسته نشدن آن ، افتادگی یا متوقف شدن لت ها ، عمل نکردن ریموت ، هنگ کردن درب ، تا نیمه باز شدن درب ، عمل نکردن سنسورها با قرارگیری مقابل آن و … می باشد.

تعمیر درب اتوماتیک را به تأخیر نیاندازید. زیرا بی توجهی به تعمیر به موقع درب ، می تواند موجب خرابی سایر قطعات شود.

بیشتر بخوانید: کرکره برقی طلا فروشی

نحوه تعمیرات درب اتوماتیک شیشه‌ای

یک تعمیرکار برای تعمیر این نوع درب ها ، باید با ساختمان درب اتوماتیک شیشه ای و تمامی قطعات آن ، آشنایی داشته باشد. در اینصورت می تواند تعمیرات درب را به خوبی انجام دهد. گاهی خرابی یک قطعه کوچک ، سبب از کار افتادن کلی درب می شود. بنابراین یکی از نکات مهم در رابطه با تعمیر درب های برقی ، بررسی تمامی قطعات درب می باشد. حتی از بررسی یک قطعه کوچک ، نباید غافل شد.

در اغلب موارد خرابی موتور موجب کار نکردن درب اتوماتیک شیشه ای می شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که تعمیر یا تعویض موتور باید با دقت بالایی توسط تعمیرکاران با تجربه صورت بگیرد. تعمیر این قطعه مهم را به تعمیرکاران بی تجربه و آماتور واگذار نکنید. شاید برخی از اقدامات تعمیری مانند روغن کاری قطعات از عهده شما بر بیاید ، اما تعمیر موتور کار دشواری است. لذا از دستکاری موتور درب خودداری کنید.

تعمیرکاران ایپاکو در زمینه تعمیرات درب اتوماتیک شیشه‌ای ، تخصص و مهارت بالایی دارند. تمامی مشکلات مربوط به درب های اتوماتیک شیشه ای توسط این تعمیرکاران به خوبی رفع می شود. برای برطرف نمودن مشکلات درب اتوماتیک شیشه ای خود ، با ما تماس بگیرید. سرعت عمل و دقت ، دو فاکتور مهمی است که برای مشتریان بسیار مهم است. آنها از تعمیرکاران انتظار دارند که تعمیرات درب را در سریع ترین زمان به بهترین شکل ممکن ، انجام دهند.

بیشتر بخوانید: کرکره صنعتی

ارائه خدمات سرویس و تعمیرات درب اتوماتیک شیشه‌ای

تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای

سرویس درب اتوماتیک شیشه ای می تواند از بوجود آمدن بسیاری از مشکلات برای آن ، جلوگیری کند. در سرویس های دوره ای ، تنظیمات درب اتوماتیک بررسی می شود. تمامی قطعاتی که به روغن کاری نیاز دارند ، روغن کاری می شوند. به تمیز نمودن قطعات اقدام می شود. موتور ، جک و سایر قطعات به دقت بررسی می شوند.

بنابراین حداقل سالی یکبار را برای سرویس درب اتوماتیک شیشه ای اختصاص دهید تا از تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای بی نیاز شوید. قطعاتی که باید در سرویس های دوره ای روغن کاری شوند شامل غلتک ها ، فنرها ، چرخ دنده ها و … می باشند. سنسور درب را تمیز نمایید تا در تشخیص موانع و اجسام دچار مشکل نشود.

در ارائه خدمات تعمیری درب اتوماتیک به تعویض یا تعمیر موتور ، تعویض یا تعمیر برد ، تعویض چشمی ، تعویض خازن ها ، تعویض فیوزها ، تعمیر یا تعویض جک ، تعویض تسمه ها ، تعمیرات سیستم برق درب و … اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: درب اتوماتیک کشویی

روش های خلاص کردن اپراتور درب

در ادامه پرداختن به موضوع تعمیرات درب اتوماتیک شیشه‌ای ، به شیوه خلاص کردن اپراتور آن اشاره می کنیم. جهت خلاص کردن اپراتور درب های اتوماتیک شیشه ای به دو صورت عمل می کنیم.

روش اول : در روش اول می توانید برق درب را قطع نموده تا موتور درب اتوماتیک شیشه ای در حالت خلاص یا آزاد قرار بگیرد.

روش دوم : در روش دوم از کلید کنترل عملکرد اپراتور استفاده نمایید. با فشردن این کلید ، درب در وضعیت دستی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: کرکره برقی آپارتمان

چندین نکته مهم درباره عیب یابی انواع درب برقی

تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای

پیش از عیب یابی و تعمیرات درب اتوماتیک شیشه‌ای ، موارد زیر را درنظر داشته باشید.

  • سوئیچ قدرت را بررسی کنید تا روشن باشد و در حالت دکمه اتوماتیک قرار داشته باشد.
  • باتری درب را چک نمایید تا سالم باشد و معیوب نشده باشد.
  • اگر با فشردن کلید ریموت ، درب اتوماتیک شیشه ای باز و بسته نمی شود ، کلید خاموش درب را به مدت 15 ثانیه فشار دهید و سپس مجدداً آن را روشن کنید.
  • چک کنید که در مسیر درب اتوماتیک شیشه ای ، زباله یا جسمی گیر نکرده باشد و مسیر را مسدود نکرده باشد.
  • سالم بودن ریموت و باتری آن را چک کنید. اگر باتری تمام شده است ، از باتری های با کیفیت و اورجینال استفاده کنید.

اگر موارد بالا را چک نمودید و مشکل درب رفع نشد ، برای تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای با تعمیرکاران تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: درب اتوماتیک بیمارستانی

نتیجه

درب‌های شیشه‌ای با ظاهری فوق العاده مدرن، زیبا و جذابیت بصری عالی امروزه مورد توجه تمامی مراکز قرار گرفته‌اند. مشکلاتی در این درب‌ها تحت تاثیر شرایط مختلف به وجود می‌آید که باید سریعاً آنها را برطرف ساخت.

برای تعمیر درب شیشه‌ای نیز باید از تکنسین کاربلد و حرفه‌ای یک مجموعه کمک گرفت. هم اکنون به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این درب‌ها و بهره‌مندی از خدمات مجموعه ایپاکو با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Facebook X Instagram YouTube Pinterest
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من